阿斯塔尔D271

 
Glassy Sky - Donna Burke

荐者别雪:一首听似平淡却饱含悲哀与绝望的曲目,你可听见金木研的声音……


简介:东京喰种第二季第二集结尾中BGM《Glassy sky》,被网友们称为“咖啡神曲”,是因为在曲子进行的途中出现了男主角金木研饮用咖啡的情景。因为离开自己所在的咖啡厅“安定区”,金木在喝咖啡时眼神感慨万分。而这一首BGM,触动了无数人的心灵。


Glassy Sky(东京喰种)

How many days have passed like this?

多少时光如其流逝

this city, the crowd

is fading moving on

城市人群熙攘中流离褪色

I sometimes have wondered

where you've gone

我时常想知道,你已去往何方

story carries on

lonely, lost inside

故事未终章

孤寂的心却迷失

I had this dream so many times

此般梦境曾多次降临

the moments we've spent has passed

and gone away

相依的时光已然消逝远去

couldthat be an end to this

what I'm feeling deep inside

逐渐沦陷腐朽的虚无 何时才是尽头

you know there's no looking back

你该明了 回首已无岸

glassy sky above

玻璃虚空在上

as long as I'm alive, you will be part of me

若我劫后余生 许你生死相依

glassy sky the cold

玻璃虚空 暮色冰冷

the broken pieces of me

我已然支离破碎

the mystery of it I recall

我追忆其神秘

some leave the truth would change the way we fall

遗留的真实 篡改坠落的轨迹

I didn't want to hurt you, hope you know

愿你明白 我未曾想伤害你

empty promises, shut the dreams of love

空洞的承诺 破灭爱的幻想

sometimes I wonder what's beyond

偶尔惘然 前路茫茫

I tried many times to make it up to you

曾尝试竭尽所有弥补

can somebody tell me what to do?

何者告诉我 该做什么

thought it meant to be, there's no going back

天意注定 回首无岸

time has ready come

时光已翩然轻擦

Sun has gone and no more shadows

晨曦消弭 余影难觅

can't give up I know

and this life goes on

我知无法放弃 此般生活依然继续

I'll be strong,oh

我将如斯强大

I'll be strong, till I see the end

我将如斯强大 直至看见终结

glassy sky above

玻璃虚空在上

as long as I survive, you will be part of me

若我劫后余生 许你生死相依

glassy sky the cold

玻璃虚空 暮色冰冷

the broken pieces of me

我已然支离破碎

glassy sky above covers over me

over me

玻璃虚空在上 将我笼罩

将我阻离.


   
评论
热度(14)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
杂食党 基本什么都吃
BG BL GL不忌口
有粮就好养
----
本命杰克·贝萨流士
----
目前主追凹凸世界,文豪野犬
首页刷到什么就看什么
没粮就看JJ同人和起点文
------
永远在圈外的吃瓜路人